Entrevista a Enserio, creadors de les campanyes de preinscripcions de l'EMMB
Entrevista a Ferran Rodríguez i Miquel Amela, ànimes de l’estudi de disseny Enserio i creadors, des de fa uns anys, de les campanyes d’inscripcions de l’EMMB. Unes campanyes molt creatives que atrauen de lluny aquells que no són de l’escola i agraden molt als que en formen part. Què és el que més us agrada del vostre món, el del disseny?
Aquest món ens apassiona perquè no hi ha dos projectes iguals, i al mateix temps, cada un d’ells té infinitat de solucions. Aquesta sensació de llibertat a l’hora de crear fa que la nostra feina mai sigui rutinària, i això ens encanta. Aquest és un dels aspectes que fa que seguim motivats després de tants anys dedicant-nos-hi.
Què suposa per a vosaltres idear cada curs una nova campanya per animar a les preinscripcions a l’EMMB?
Seguint una mica amb el que parlàvem, fins i tot la repetició d’un projecte al llarg dels anys pot estar lliure de rutina i es pot convertir en un repte, un exercici de creativitat per a trobar noves maneres de comunicar-lo. És el cas de la campanya de preinscripcions de l’EMMB.
Amb què us inspireu?
Som observadors, inconformistes i molt exigents i mirem de no caure en la trampa d’utilitzar les primeres referències que ens passen pel cap. Tenim moltes idees i només n’escollim una. Per a nosaltres, la inspiració és fruit de moltes coses, és un conglomerat d’experiències i referències que anem vivint i col·leccionant al llarg dels anys. Intentem tenir la nostra particular manera de filtrar tot això, per a trobar maneres enginyoses de resoldre els projectes i per a no repetir coses que ja s’han fet abans.
En què ho trobeu diferent respecte a altres projectes amb els quals treballeu?
L’EMMB és una escola que té un paper essencial a la cultura banyolina i forma part d’un equipament molt significatiu per a la ciutat: l’Ateneu, un espai que hem viscut des de molts punts de vista i del qual en vam crear la imatge corporativa en la seva primera època. Una imatge gràfica que hem seguit desenvolupant fins a dia d’avui. Tot això ens ha creat un vincle molt fort amb l’equipament, i treballar amb la campanya d’inscripcions és un regal que sempre intentem traduir en una bona campanya de comunicació, o si més no, en una campanya singular, que representi el dinamisme i la bona manera de treballar de l’EMMB i que cridi una mica l’atenció.
Vostres són les campanyes de les endevinalles, els anuncis per paraules, el taral·lejar cançons… Jugueu molt amb els mots i el seu significat per alguna raó en especial?
Ens agrada representar conceptes a través de la tipografia. Aquesta és una característica que defineix una part important de la nostra feina. Per altra banda, com comentàvem abans, intentem fugir dels tòpics per a trobar noves maneres d’arribar als possibles futurs alumnes. Parlem de l’escola des d’un punt de vista més global, menys concret, i això ens permet comunicar-nos des d’un vessant més emocional i creatiu; i des d’aquí, és més fàcil connectar amb la població. I és cert que ens encanta jugar amb les paraules i el llenguatge en general. Les campanyes que treballem des de fa uns anys amb l’EMMB tenen molt d’això: mots, frases, colors, tipografies, dobles significats, lletres, jocs onomatopeics… En definitiva: llenguatge.
Què heu volgut transmetre amb la campanya d’aquest any, que gira al voltant del mot “Toca”?
Aquest any hem volgut ser optimistes i contundents. En un moment en el qual hem d’anar alerta amb tot el que toquem, ens hem atrevit a dir d’una manera clara i positiva que ja és hora de tocar, en aquest cas d’aprendre a tocar un instrument i que l’EMMB t’ofereix l’oportunitat de tocar, sense cap por, tots els instruments que vulguis.
Moltes gràcies, esperem poder seguir comptant amb el vostre talent molts més anys!
Gràcies a vosaltres per creure en nosaltres i deixar-vos portar per les nostres idees i propostes.
Aquesta entrevista ha estat realitzada pel butlletí electrònic de maig de l’EMMB. Us podeu subscriure al butlletí mensual de l’escola aquí.